Testhezálló online & offline szövegek

Szövegszabász

Szövegszabász

Nem kerül semmibe, de mindent visz! – filléres PR trükkök

2024. május 27. - Szövegszabász

pr-1.jpg

  • A mikro PR szűk körben javít a vállalkozás megítélésén
  • Készítsünk tájékoztató levelet és minden esetben küldjünk értesítést a kiválasztás eredményéről
  • A kritikákat okos kommunikációval az előnyünkre is fordíthatjuk
  • Legtöbbször nem vesszük észre azokat a helyzeteket, amelyek jót tehetnek reputációnknak

Milyen szép is lenne, ha minden vállalkozásnak milliók (sőt, százmilliók!) állnának rendelkezésére az első osztályú PR/marketingre. A hazai gazdasági környezetben viszont az ilyen, szabad szemmel is jól látható összeget efféle “úri huncutságokra” elkülöníteni képes cég olyan ritka, mint politikai tartalmú cikkek alatt a higgadt hangú hozzászólás. Ennél fogva a hazai vállalkozások zöme úgy unblock az egész macerát feleslegesnek tartja, és letudja a “jó bornak nem kell cégér!” évtizedekkel ezelőtt meghaladott igazságával. Pedig vannak szó szerint filléres megoldások, amik szinte nem kerülnek semmibe, mégis jó szolgálatot tesznek cégünk reputációjának.

Százezreket toltunk már az employer brandingbe, hamarosan kifutnak az álláshirdetéseink és reményeink szerint a gyárkapun csak úgy özönlenek majd be a pozícióra pályázók. Addig is, amíg a HR-esek nem kezdik el a kiválasztást, van egy kis időnk, hogy az állásinterjúval/cégünkkel kapcsolatos legfontosabb információkat levélbe foglaljuk.
Ebben helyet kaphat egy pár mondatos cégbemutató és minden hasznos tudnivaló (a parkolási lehetőségtől, tömegközlekedéssel való megközelíthetőségen át az állásinterjún jelenlévő HR-es szakember fényképéig/nevéig stb.).

Hasznos infók egy csomagban

A rövid, 1000-1500 ch hosszúságú levél megírása nem igényel komolyabb erőfeszítést, de annál több előnnyel jár.

Egyrészt a hirdetésre jelentkezők ettől “megszólítva” érzik magukat, a technikai információk pedig csökkentik a stressz szintet.

(Ugyan ki akar centrifugába tett zokniként negyven percig körözni egy objektum körül, keresve, hogy hova parkolhat le? És az állásinterjú még csak ezután következik…)

Sokat segít az is, ha az interjút vezető HR szakember arccal vállalja magát, így a jelölt számára már legalább képről ismerős lesz az, akivel eltölti a következő harminc-negyven percet. Munkahelyi pszichológusok hosszan tudnának mesélni arról, mennyit számítanak az ilyen apróságok akkor, amikor egy vállalatról alkotunk véleményt.

“Ha nem írok, ne válaszolj!”

És még mindig nem végeztünk! Ideális esetben jóval többen jelentkeznek vállalatunkhoz, mint ahány főnek munkát tudunk kínálni. Azaz, várhatóan szép számmal lesznek olyanok, akik nem nyernek felvételt. Nagy értékű fogadásokat mernék kötni, hogy olvasóim között is jócskán akadnak olyanok, akik hasonló helyzetben hetekig, hónapokig vártak a válaszra. A hirdetést feladó cég a “ha nem írok, ne válaszolj!” alapon még annyira sem tisztelte őket, hogy legalább egy egysoros üzenettel világossá tegye, milyen döntés született. Belátom, nem túl hálás feladat a rossz hírt közölni, de akkor is így tisztességes. Egy emberi hangú, de tárgyilagos tájékoztató levéllel (aminek sablonját akár jó előre elkészíthetjük) ennek a feladatnak is eleget tehetünk és legalább enyhíthetünk a keserű szájízen. A kirostált jelentkezők értékelni fogják a korrektségünket.

Public Relations a WC csészén

Persze, egy vállalkozás tevékenységéről nemcsak a toborzás során alkot véleményt a kívülálló. Tapasztalatom szerint a legtöbb érintett itt vérzik el, mert nem ismerik fel azokat a helyzeteket, amelyek tálcán kínálják a lehetőséget arra, hogy megbízhatóságukra, profizmusukra irányítsák a figyelmet.
Mondok egy példát a közelmúltból! Egy lakberendező a közösségi médiában posztolta legutóbbi munkáját, egy szépen újrafazonírozott garzont. A képek alatt csakhamar sorjáztak a gratuláló kommentek. Azonban érkezett egy negatív hangvételű hozzászólás is, amelyben írója azt kifogásolta, hogy ha már a szakember nagy figyelmet fordított az összképre, igazán szemet szúrhatott volna neki a WC csészére ragasztott, fél négyzetméternyi termékcímke.

Történetünk főhőse nem sértődött meg a kritikán, hanem zseniális PR-t kanyarított magának, amikor válaszában kiemelte, hogy tudatosan hagyta fenn a matricát.

Korábban ugyanis egy megrendelője azt hitte a hófehér, matricátlanított kagyló láttán, hogy az még a felújítás előttről maradt ott, a lakberendező nem cserélte újra a szanitert.
Ezzel a higgadt hangvételű hozzászólással a szóban forgó szakember neonszínű szövegkiemelővel húzta alá mindenre kiterjedő figyelmét, hitelességét, és a kliens igények messzemenő figyelembe vételét. 

Dr. Google rendel

Végezetül következzen még egy filléres PR trükk – saját házunk tájáról. Ügyfelünknél, az egyik magánklinikán bizonyos rendelésekre online nem, kizárólag telefonon lehet időpontot foglalni. Az emiatt háborgók (ne felejtsük: a Z generáció a telefonbeszélgetéssel szemben inkább az online foglalást részesíti előnyben!) egy rövidke cikkben kapták meg az indoklást. Eszerint az érintett szakrendeléseken feltűnően sokan jelentek meg olyanok, akiket dr. Google diagnosztizált, azaz, akik a böngészőben próbáltak rájönni arra, mi bajuk lehet. A találatok alapján pedig sok esetben rossz szakrendelésen kötöttek ki, ami hátráltatta gyógyulásukat és feleslegesen terhelte az orvosokat. A telefonos bejelentkezés során az asszisztensek viszont célzott kérdéseikkel egyből a megfelelő szakorvoshoz irányítják a pácienseket. Nincs késlekedés, nincs kavarodás, a rendelés jobban tervezhető és a páciensek is azt érezhetik: itt valóban ők a legfontosabbak.

Add tovább!

Talán a fenti példák is jól szemléltetik: nem mindig igényel lottó ötösnyi befektetést a pozitív kép kialakítása. (Igaz, a mikro PR csak viszonylag szűk körben hoz eredményt, de ott kifogástalanul teszi a dolgát.)

Apró szépséghiba, hogy ennek az eljárásnak is megvannak a maga kihagyhatatlan hozzávalói, úgymint odafigyelés, az előnyünkre fordítható példák észrevétele, közzététele.

Sajnos, a legtöbb esetben pont az ilyen filléres eszközök használata sikkad el a mindennapokban. A nagyobb volumenű PR-ra meg nincs pénz…
Jól jönne egy kis felhajtás, de nem tudod, hogyan? Tudod: telefonon és emailben is elérsz minket! Ha pedig úgy érzed, van olyan ismerősöd, akinek megkopott hírnevét nem ártana egy kicsit újrafényezni, küldd el neki kérlek ezt az anyagot!

A bejegyzés trackback címe:

https://szovegszabasz.blog.hu/api/trackback/id/tr3318494126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása